stallvonkavaara

Alla inlägg under februari 2013

Av Marielle Vonkavaara - 7 februari 2013 13:59

 

Av Marielle Vonkavaara - 7 februari 2013 12:50

Nya starter för Livi och Crille, den 13 i umeå på lunchtrav. Lopp 4 spår 8 för Livi och lopp 5 spår 3 för Crille, båda hästarna körs av John Östman. Crille ska gå provlopp på lördag och testa lite utrustning. Husse körde båda två igår, fina hästar..

I övrig så har vi legat lite lågt med träningen då barnen är sjuka. Och så är det travgala på lördag så då blir det lite festligheter.

I kväll trav i boden, lycka till alla vänner...


Av Marielle Vonkavaara - 5 februari 2013 12:51

Har varit till Boden med Zola till kliniken, tog bort en vargtand och rötterna från den andra vargtanden. Sen såg det ut som att såren i lanerna är från att hon tryckt ner bettet med tungan, så nu blir det bettlöst i tre veckor, sen återbesök innan vi startar igen.

 

Engla fick följa och vara moraliskt stöd till Zola....

Av Marielle Vonkavaara - 4 februari 2013 12:34

Var ute i kyla och red, jag och Björn på Livi och Crille. Livi har fått för sej att hon inte kan galoppera mer nu när man rider, hon är ju monté häst nu. Så igår när vi var ute i 2 timmar och red ,så vägrade hon galoppera, bara bockade och sparkade bakut. Eller så sprang hon i tävlingsfart i trav helt utan broms, spelade ingen roll hur jag slet och drog. Blev ju inte bättre av att Björn tjoade där bak: nu går det 09 sista 300....


Körde Dixi och Pennan, jätte fina hästar båda två. Sen körde vi Zola och Honey, Zola var jätte besvärlig så jag tittade henne i munnen när jag kom in. Jag hittade en till vargtand, så i morgon blir det kliniken..

Så det var därför hon galopperade på bergsåker när Ove tog i henne.

Av Marielle Vonkavaara - 2 februari 2013 13:11

Delade lägenhet igår...

 

Eftersom jag var tvungen att ta in dom när hellikoptern körde över stallet, satte bara tillfälligt ihop dom men dom trivdes så bra tillsammans så dom fick stå där när jag var på travet..

Av Marielle Vonkavaara - 1 februari 2013 22:34

Började med att finkan jag lånat, bromsarna hade frysit så den stod pall, vild panik att få tag i nån som kunde köra mej till boden. Tack snälla Marina och Anna-Carin för hjälpen... När jag sen står och väntar så kommer en hellikopter och snuddar trätopparna ovanför hästhagarna, vilket gör att Honey i vild panik river hagen och springer in i lösdriften, skojja inte hur jävla arg jag var, skrek och viftade och tänkte hur ska den här dagen sluta!!!

Fick tag i alla hästar och satte in dom, till travet för att starta Livi, hon gjorde ett bra lopp och fick sista pengarna,,

Crille och Zola på bergsåker, Zola galoppera från början men ställde sej och gick som en demon och avslutade jätte fint och blev fyra, mattes hjärta    Crille tog det tvärstopp för i sista kurvan då hästen framför tröttnade, så det blev galopp då han trampade sej..

Nöjd i alla fall efter en jobbig dag...

Nu väntar jag hem min bättre hälft och så ska jag sova..


Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards