stallvonkavaara

Alla inlägg den 17 februari 2013

Av Marielle Vonkavaara - 17 februari 2013 16:47

Tur jag hade sällskap i går, det blev ju en resa att minnas...

Började med att det blev inte Gottan som åkte till John, för hon hade plockat av sej båda framskorna plus att hon hade blivit sparkad. Så det blev Glitter som fick åka...

Victor var då en riktig gentleman, super trevlig herre. Heidi hade inte ens märkt att han var hingst...

På vägen hem så fick vi punktering, trots att Alf fixat ventilen på däcket, så 7 mil från skellefteå i en håla med en Ok mack där blev vi stående...

Det började med att jag skulle tanka, kortet funkade inte, tjejjen i kassan tyckte att jag skulle komma tillbaka och betala (251 kr) jag försökte förklara att jag bor i luleå... sen hade vi då punka på finkan.

 

Vi fick låna fälgkors som var made in taiwan så det slutade med att bultarna blev rund pga fälgkorset, säkert 10 bilar som passerade men ingen ville hjälpa oss, tjejjen på ok macken viste inte ens vad en hylsa var.....suck...

Men efter 1 timme och många om och men så kom det ett äldre par och innom 5 min hade han hjälpt oss och vi kunde rulla igen. Tänk att det finns hopp om männskligheten i alla fall...


I dag så släppte vi då ut den bruna hingsten som bara gnäggade lite och åt hö nöjt i sin hage, ALLA flickor började brunsta i kö och stod och blinkade mot han, hm det är nog inte hingsten som är problemet utan flickorna på gården....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards