stallvonkavaara

Alla inlägg under januari 2013

Av Marielle Vonkavaara - 18 januari 2013 14:28

I dag är det varmare, igår var det -26 på kvällen så det blev stallmys, dvs städa och fixa, var och smög i skogen och kollade vad småhästarna pysslar med i skogen. Dom har kojjor under träden och trampade stigar... dom använder då hela hagen på 1.5 hk.

I dag har Rikard varit och skott Gottan, hade ju inte rätt storlek sist så jag fick fara och köpa. Duktig var hon som stod heeeelt stilla.

I morgon åker vi med Zola och Crille till boden, provlopp för Zola och rakbana för Crille. Det börjar dra ihop sej för Crille så jag vill se hur han fungerar.


I kväll blir det fredagsmys, vi ska träna massa hästar   

Av Marielle Vonkavaara - 17 januari 2013 12:07

I boden den 23 januari monte kvalas Livi, rider gör Maria Bodin. Sen så startar Zola i lopp 3 spår 8 på tillägg kör gör Krister Söderholm...

 

(Zola sept. 2012)

Av Marielle Vonkavaara - 16 januari 2013 15:45

I dag har jag haft Rikard här, skott nästan alla hästarna, även små tjejjerna. Tibban och Glitter fick skor för första gången och det gick då bara fint...

     

Tibban med ny skorna..

   

Och så Glitter....


Måste få grattulera Maria Bodin och Thord till kanon fina prestationer i går i umeå, jätte kul och speciellt då Maria kör själv...

Har i dag även varit till boden och hämtat en vagn och fixat lite grejjer från Royal. Kallt ute är det också -23, ska försöka träna lite häst i kväll och i morgon anmälningar till Boden, få se om vi kommer med.

Av Marielle Vonkavaara - 16 januari 2013 02:58

Finaste Livi blev 3a i mästerkusken, bra början på den här säsongen. Nu sova upp tidigt i morgon då hovslagaren kommer.

Av Marielle Vonkavaara - 14 januari 2013 02:22

Nu börjar ridträningen synas på henne. Märktes när jag körde henne i kväll.

Av Marielle Vonkavaara - 11 januari 2013 14:50

I går fyllde Engla 7 år, det är min yngsta dotter, Grattis till mammas lillhjärta...

 

Engla och Livi i sommras...


I går så red jag, först Crille, blev en 9 km galopp tur, tror nog han tycker att jag plågar han och längtar nog efter sin husse. Han var då jätte fin och tog båda galopperna.

Sen red jag Livi, vi susade fram i galopp längst vägarna, hon bara klippte med öronen och var jätte pigg. Fina gammel tanten...

Zola fick sin motionsrunda och var som vanligt, bara lite vildare    hon siktar på alla snöklimpar och genar i kurvorna, tappar styrning när det inte passar men annars är hon som vanligt. När man håller på i stallet och gör i ordning henne, så det bästa hon vet är att riva ner saker och att smaka på allt hon hittar. Hon var nog en hund i sitt tidigare liv...



Av Marielle Vonkavaara - 9 januari 2013 16:17

Det blir ju årets första start i umeå den 15 med Livi....tur man kan skylla på hårfärgen....

Har planerat Livis montekval också, det blir den 23 i boden... Maria Bodin har lovat rida..


Av Marielle Vonkavaara - 9 januari 2013 15:37

Tänkte fota lite bilder på dom nyblivna tvååringarna, men det gick så där...dom är så närgångna och står verkligen på en och ska pussas och nosa. Sprang runt i hela hagen för att få ta nån bild...det här är resultatet...

         

Livi startar i umeå den 15, lopp 8 spår 4 John sitter i vagnen. Det är Mäster kusken , så det var fina hästar med i loppet.


Körde Gottan och Zola i går kväll efter jobbet, i kväll ska jag rida min svarta, min galna och Björns bruna....

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards