stallvonkavaara

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Marielle Vonkavaara - 13 september 2012 13:50

Länken jag la upp i mitt sista inlägg var till en tjej som blivit lurad av en så kallad hästhandlare. Jag sökte runt lite på kvinnan ( hästhandlaren) och hittade massa hästannonser bla. på hästnet. Lite märkligt är att i alla hennes annonser så står det att hästarna lämnas inte ut på prov och inte på foder... hur törs man köpa häst av en sån???

Jag menar att om man ska lägga upp tex 45000 kr som hon ville ha för en häst jag såg, då skulle man ju vilja pröva den 1 månad och kunna ta den till veterinären och gå igenom den. Men att inte vilja lämna ut sin häst på prov visar ju hur oseriös hon är. Hon måste ju veta att den inte är okey och inte kommer att gå igenom en veterinärbesiktning på klinik. En så kallad gårds besiktning ger jag inte mycke för, utan man tar hästen till en klinik.


Eftersom det verkar vara mer en regel än ett undantag att man blir lurad, så måste ju köpe lagarna ändras. Tex att det måste vara minst 2 veckors prövotid vid en försäljning. Som sagt dom tjänar massor med pengar på att sälja slakthästar och det finns inget man kan göra, inte ens polisen hjälper en. Sen OM det blir en rättegång så sätter dom sej bara i personlig konkurs och då behöver dom ändå inte betala tillbaka. Så hur man än vänder sej så står man där med lång näsa och hästar som far illa....


Sen finns det ju dom som i stället för att ta det jobbiga beslutet att avliva sitt djur, så säljer dom vidare till ett "sista hem" och det är just såna hästar som ofta hamnar i händerna på dom här djurplågarna. ...



Nu till nå mycke trevligare....tränade mina fina ettåringar igår, och dom var såååå fina. Jag skriver ofta att dom är fina mina hästar, men det är för att dom är fantastiska mina djur    dom gör det dom kan och jag är så stolt över dom   

 


Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards