stallvonkavaara

Alla inlägg under juli 2012

Av Marielle Vonkavaara - 11 juli 2012 12:19

Ny start för Dixi på tisdag i boden, spår 15 ( spår 7 på tillägg) John Östman i vagnen lopp 11.


Var då till Uleåborg i finland i går med Gessle operationen gick kanon bra. Ben biten i höger kota bak var stor som en sockerbit, och taggen som han hade i fram knäet var också ganska stor plus att dom slipade bort en knöl under knäet. Han har nu box vila i 2 veckor och pencillin och metacam i 5 dagar. Han mår bra och ser glad....

 

Bild från Maj på min fina prins....

Av Marielle Vonkavaara - 9 juli 2012 12:59

For till Pajala i fredags och var borta till söndag, en liten mini semester.

Livi och Dixi har också haft semester i 9 dagar, aldrig mer!!! Körde Livi igår och jag kan säga att hon  var galen, och ingen slaggjord hade jag... red Dixi och det var samma visa där. Plus att Livi har börja bitas när hon vilar och blir rastlös, har aldrig hänt förr. Nöjda hästar efter träningen och trött matte....


I morgon åker jag till finland då Gessle ska opereras...

Av Marielle Vonkavaara - 5 juli 2012 13:54

Bilder från årets bete...

                       

Av Marielle Vonkavaara - 5 juli 2012 11:51

Finaste Honey...

   

Av Marielle Vonkavaara - 4 juli 2012 17:58

I dag har jag varit till finland till Henrik i Uleåborg med Gessle. Har ju kännt att det varit nått som stört men inte kunnat sätta fingret på det. Jo mycke riktigt i höger fram knä har han i karpalskensidan en tagg som ligger och gnager på böj senan. Som tur är så har den inte gjort nån skada...än...

Sen har han i höger bak kota en stooooor ben bit som gör att han vrider bakbenet, det har jag märkt då han sparkar mej i foten i vagnen när det går fortare. Nåväl, operation blir på tisdag.....

Tänk att han ändå gjort det riktigt bra som sprungit ändå...

Av Marielle Vonkavaara - 3 juli 2012 17:04

I efter middag har jag och flickorna varit i stallet. Engla och Thilde har ridit, först Lucas ( Englas ponny) sen Thildes nya ponny. Gick kanon bra , dom är så duktiga och söta   

     

Lucas...

     

Sen har Livi och Dixi fått nya huvor mot myggen...

 

Av Marielle Vonkavaara - 3 juli 2012 14:00

Laddade upp lite nya bilder på min pixbox och såg vilken enorm skillnad det är på Honey...

 

 

Då har hon bara gått i hagen, fått behandling av Ingemar och ätit....

Roligt att ha före och efter bilder då man ser hästarna dagligen...

Dixi från förra året och nu...

 

Maj 2011

 

Juni 2012

 

Maj 2012...

 

September 2010, när jag nyss köpt henne..


I morgon finland med Gessle gubben...

Av Marielle Vonkavaara - 1 juli 2012 22:36

Det är svin kallt ute, första gången jag släppt häst på bete i vinter jacka...

I kväll släpptes Livi med små hästarna och Dixi fick en egen hage brevid. Hon gillar inte nån annan än Livi...

Livi blev så lycklig att få gå med Gottan och Glitter...

       

Mygg och svin kallt ides inte fota mer...


Hittade bilder på Gessle och Ingela E när jag tömmde kameran, från tredje platsen i skellefteå...

     

Lika mysigt väder då , den 3 juni...


I dag har Thilde ridit nya ponnyn, vi har fixat hagar och målat och kört med röjsåg, i morgon fortsätter arbetet, bara ponnyerna kvar att få gå på bete..


Måste få gnälla lite på er som läser min blogg, ni får gärna lämna kommentarer,  kul för mej att läsa   


Kram på er i alla fall och ha en trevlig söndags kväll.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards