stallvonkavaara

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Marielle Vonkavaara - 27 april 2012 01:24

Måste bara visa vad som hänt med Honey...

 

Hon ser ännu eländigare ut...

Så här är det, min erfarenhet av hästar med smärta är att dom går omkring och spänner sej, när smärtan släpper blir det som att kapa en lina, allt faller ihop, som i detta fall med Honey. När spänningarna och smärtan släpper så slappnar hästen av därav blir den ännu eländigare. Fördelen med detta är att då kan den börja reparera kroppen och börja må bra igen.

Honey behandlades i tisdags, redan på kvällen märkte jag stor förändrig då jag tog in henne från hagen. I morse låg hon i boxen och ville inte kliva upp, när hon väl reste sej så sträckte hon på sej som en katt med rumpan i vädret och frambenen rakt längs med backen och huvudet i golvet.

Sen i dag har hon busat som en galning i hagen, det har inte hänt sen hon kom. I dag var första gången som hon inte stod i ett hörn i hagen. Sen så har hon fått "bus" i ögonen, hon är världens goaste och ska pussas hela tiden. Är jag ute på gården och hon ser mej så släpper hon t.o.m maten och gnäggar på  mej  


Nä nu sova upp tidigt i morgon, kram på er alla fina...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards