stallvonkavaara

Alla inlägg under mars 2012

Av Marielle Vonkavaara - 22 mars 2012 21:17

Åh vet inte om jag ska annmäla till skellefteå den 1 april, ston 245 000 2140a eller om jag ska annmäla till Umeå den 6 150 000 1640a.....

Är det nån som har en åsikt så tack  

Sen har jag dej som skriver i min gästbok, jag tar inte det minsta illa upp, kul att höra vad andra tycker, synd bara att jag inte har ett namn på dej vet alltså inte vem du är...kul att du skriver i alla fall. Alldeles för många som bara är här och snokar   nä skämt och sida men det skulle vara roligt med lite kommentarer i bland....


Kram till alla mina läsare i alla fall    

Av Marielle Vonkavaara - 22 mars 2012 16:24

Duktiga Livi fick backa sej lös sist , ut i femte spår och spurtade starkt och blev fyra, mattes guld klimp, en av dom      

Av Marielle Vonkavaara - 21 mars 2012 15:17

Pga banan så är tävlingarna flyttade till Boden, ja inte gör det mej nått....

Så det blir Boden i morgon  


Av Marielle Vonkavaara - 20 mars 2012 13:31

Tränar på lugnt här hemma, laddar inför starten på torsdag. Kanske inte Livi men jag är tok nervös som vanligt...flera dagar innan...

Livi har fullt upp med att uppfostra Glitter som börjar ha vårkänslor. Hon bockar när man leder ut henne och står på två ben. Livi gör ett bra jobb men den lilla börjar bli snabb och smidig, Livi får lur passa på henne för att komma åt och bita henne. Man får sej många skratt när man står och tittar på dom...


Gessle mår som en prins, han rör sej helt annorlunda nu och är gladare.

Dixi mår också bra, hon tycker dock att det är tråkigt att inte få följa när jag kör fram hästtransporten. Hon står i hörnet i hagen och tittar och gnäggar. Men snart...

       

bilder från april 2011

Av Marielle Vonkavaara - 17 mars 2012 17:54

I dag har Ingemar Granberg varit här och behandlat Livi och Gessle. Jag kan varmt rekommendera Ingemar, han är duktig på det han gör. Ingemar använder sej av akupunktur, laser och kiropraktik.

Det är han som fått ordning på Livi så att hon börjat fungera igen.

I dag fick han då behandla Gessle också och det blev stor skillnad på min prins.

     

Gessle skulle ju ha gått provlopp i dag men ryttaren fick förhinder...


Av Marielle Vonkavaara - 16 mars 2012 12:36

På torsdag startar Livi igen, ännu ett sto lopp. Lopp 2 spår 9 i skellefteå Krister Söderholm kör....

Hon var pigg och glad i dag, har tagit loppet på bästa sätt.


Har varit med Dixi till veterinär Bosse från mälarkliniken, på morgonen.


Gessle provlopp i morgon, i monte, Britt ska rida och Gessle får ett provlopp i kroppen då jag bytt lite grejjer på han.

Av Marielle Vonkavaara - 16 mars 2012 00:18

Gjorde ett kanon lopp i kväll, Jan Norberg gjorde precis som jag ville, hon slutade 2a med en stark spurt...

 

Av Marielle Vonkavaara - 14 mars 2012 10:57

Johan var här i går och satte på spring skorna. Min ordinarie hovslagare är ju i Thailand.

Även Dixi fick nya skor...

Start i morgon då, är ganska nervös, som vanligt då   har redan packat tävlingsgrejjerna, som det lilla kontroll freak jag är   ( nu vet jag att du skrattar Ingela )

Gessle ska gå provlopp på lördag, kolla hur det funkar på banan med de kortare broddarna. Funkar det som det ska så blir det att anmäla till den 1 April.


Fotade min "halvblods" häst...

   

Bara liiiite skillnad....

 

Det här är varför jag envisas med kropps bilder, tycker det är himla kul med bilder så man ser utvecklingen på hästen...


Min kusk tyckte att Livi blivit grov, jag frågade om hon var tjock, för när man säger att någon blivit grov så är det ett snällare ord för att någon blivit tjockare, men han tyckte att hon blivit mycke muskligare. Så jag var ju tvungen att fota henne också och se om det var någon skillnad..

 

   

Hittade inga bättre bilder från sidan men jo det är stor skillnad....hon står ju lite illa på den översta bilden men man ser att det blivit mer muskler över ryggen och bogen och rumpan...


Sen måste jag få avsluta med att visa hur söt Misse, våran andra stallkatt är. Han trodde att han skulle få godis så han ställde sej på bakbenen..

 

Sen klöste han efter snöret till kameran, hur söt som helst   

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards