stallvonkavaara

Alla inlägg under februari 2011

Av Marielle Vonkavaara - 4 februari 2011 14:15

Var på travet igår med min mamma, var på Royal och slösade pengar. Två täcken och ett reflextäcke, bukgjord och lite annat. STORT grattis till Hannas fina seger med Adrigo, även Sandras fina seger. Noah v.v var också kanon fin grattis till Ann och Jaakko.

Sen även grattis till Lasse Marklunds oväntade seger som gav över 100 i odds.


Var sen förbi Ingela i rasmyran och hämtade havre...mycke rännande i går men roligt..


I morgon ska Britt köra provlopp med Bääbis och Dixi. Det ska bli spännande och se. Håller på att förbereda Bääbis för kval och Dixi ska få gå ett "jobb" på banan. Britt är duktig och köra och så håller hon på att ta licens så då kan man slå två flugor i en smäll   


På torsdag startar Dixi och Nixon. Nixon i lopp 1 spår 5 med gammel matte i vagnen. Dixi i lopp 3 spår 6 med Krister Söderholm i vagnen.

Det blir också spännande...


I dag är det snöstorm här hemma men vad gör det jag och hästarna älskar ju snö   


Trevlig helg på er allihopa...

   

Av Marielle Vonkavaara - 3 februari 2011 15:00

Johan har varit och skott Nixon och Dixi i dag. Min ordinarie hovslagare är ju utomlands....

Alltid lika trevligt att surra med Johan.....


I går så tränade Dixi sina 15 km gick kanon, hon blir bara starkare och starkare.


Nu laddar vi för start den 10e februari....

Av Marielle Vonkavaara - 2 februari 2011 13:55

Körde en väldigt fin häst i går, min Bääbis   


Tänk så många gånger som jag har varit på väg att ge upp med denna häst. Inget går enkelt med henne. Men nu så har det vänt. Eller ja det är ett par månader sen...

Körde henne i går 1,5 mil blev det, jag bara mös i vagnen.

Nu för tiden så är hon en ängel i all hantering, man kan göra allt med henne och nu så vill hon mysa och pussas och är otroligt go och snäll. Tänk att det kan vända... från att allt man gjort med henne har varit med livet som insats...

 

  

Jag är väldigt nöjd med alla mina hästar, visst det går ju i vågor hur träningen funkar och hur hästarna utvecklas men just nu rider vi på uppåt vågen....


Trav i morgon i Boden , lycka till alla ni med start hästar, själv ska jag försöka åka upp och kika i alla fall.


Av Marielle Vonkavaara - 1 februari 2011 13:44

Här kommer bilderna som Frida fotade på en del av hästarna......

                 

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards