stallvonkavaara

Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Marielle Vonkavaara - 11 augusti 2010 14:03

Här tränas det på, den som imponerat mest just nu är Nixon. Vilken häst det blivit av han. Hoppas bara nu att det visar sej på den ovala banan också.

  

  

Bääbis har också kommit igång. Hon rids mest men har nu även börjat köras. Betet har gjort henne gott. Men hon har blivit så stor, fyller upp hela dusch spiltan.

    

Hon är då ingen bebis nå mer....


Jag ska berätta varför hon kallas Bääbis. När jag köpte hennes mamma så var hon dräktig. Lisa och Viktor AB som föder upp "Livi" hästarna hade ett avtal med den som köpte mamman att dom skulle stå som uppfödare och namnge fölet. Då slapp man betala hingstavgiften. Det tog tre månader innan jag fick reda på hennes namn. Vi hade inte en susning vad vi skulle kalla henne under tiden. Så det var enkelt att kalla henne för bääbis. Så Bääbis har hängt med sen dess och hon lyssnar på det också.


I dag är det trav i Boden, ska hålla tummarna för alla mina vänner som startar i dag.

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards