stallvonkavaara

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Marielle Vonkavaara - 25 juli 2010 20:48

Hinner inte med bloggen lite men jag försöker.....


Vi tränar på här hemma. Nixon har fått sej en värdig träningsparter. Så nu är det hårdträning för honom. Och jag börjar se resultat. Sen har jag Anna-Maria som har ridit hos mej förr, hon har börjat rida Nixon.


Snart dax att sätta igång Bääbis, Juli är snart slut. Ponnyn har börjat gå igen efter sommar betet. Johanna som är ett lättviktare rider honom.

        

Sen kom Emma hit men en annan gammel farbror, Golden... han är bara 24 år   

Livi kom inte med i senaste anmälningen, men det gör henne bara gott att träna och strosa på här hemma. I dag så rullade hon i brännässlor, det var en syn kan jag säga. Minns ni ferdinand då han blev stucken av ett bi..... hon såg lika dan ut....


I dag har det varit trav i Boden. Vad duktig Bångsta Gulla var. Hon är så himla duktig. Var och hälsade på Britt i veckan som var och tittade på hennes hästar. Och Gullan smög på oss när vi var och tittade på henne  hagen. Direkt vi vände ryggen smög hon efter oss och vände vi oss och tittade på henne så stannade hon och tittade åt ett annat håll.  Hon är verkligen personlig.


Ove A vann Greivinsminne, gillade då loket intervjuade  honom:


Loket: - Var är ägarna ?

Ove:- Vet inte jag var till Norge igår och hämtade hästen själv fick bara med mej hästskötaren.

Loket:- Va??? menar du det??

Ove:- Nä jag driver med dej.

Loket: -Du verkar ju inte ha koll på nå, du irrade omkring och visste inte vilket nummer du hade!( lite småsur)

Ove:- Du har ingen koll heller, visste du att Buller körde Greivin själv?

Loket:- Nä men jag hade inte koll på nordisar på den tiden.....

Ove:- Vet du vad han har för häst nu då????

Loket:- Flicka Rigas..

Ove:- ja och så har han haft Clear sign!!'

Loket:-Ja hm (harkel) han har haft den också.....

Ove:- ja jag kör ju åt han....


Ha ha ha ha 

  

(bild från april)

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards