stallvonkavaara

Alla inlägg under maj 2010

Av Marielle Vonkavaara - 19 maj 2010 16:37

Man kan inte annat än njuta...


Hästarna har sovit ute då det inte är så mycke insekter ute nu.


I måndags var Ingela och masserade Livi och Nixon och idag så har Rikard varit och skott. Livi har fått sina springskor på sej. Nu är det bara att ladda för i morgon.


Träningen av hästarna har gått utmärkt. Vi har döpt om Eva till Beda och det finns en anledning kan jag lugnt säga...


Ska hålla tummarna för mina travvänner i morgon, lycka till allihopa....

Av Marielle Vonkavaara - 14 maj 2010 11:50

Volt start denna gång, länge sen sist hon startade i voltstart. Lopp 7 spår 15 Krister Söderholm i vagnen.

  

Av Marielle Vonkavaara - 12 maj 2010 09:57

Solen skiner och snart ska man jobba...


Tränade Bääbis och Eva i går, båda flickorna skötte sej exemplariskt. Bääbis var jätte pigg och Eva lekte rodeohäst ett tag men sen var hon kanon fin. Jag tror Eva s största problem sitter i munnen. Hon är rädd att det ska göra ont. Hon var regält vass när hon raspades förra vecka. Men efter hon körts en stund så slappnade hon av jätte bra. Ska dock byta bett på henne och testa om det blir bättre, hon är ju ganska liten i munnen.


I dag ska Nixon gå ett dressyr pass, han plockar av sej framskorna hela tiden så nu är han barfota tills Rickard kommer nästa gång. Så då blir det nöta ridplan ett tag. Men det behöver han....


Livi är då pigg och glad hon har tagit loppet i måndags, kanon bra. Det märks inte på henne ens, hon busar på i hagen som vanligt. Hon är tålig min stjärna. Har kollat flera vändor på atg-live på hennes lopp, och man kan inte annat än förundras över vilket löphuvud hon har. Jag är otroligt stolt och glad över hur duktig hon är. Sen har man inte fått nåt gratis med henne och då värmer det ju extra mycke.


Av Marielle Vonkavaara - 10 maj 2010 20:02

Ja vad ska man säga....


Ove var ruskigt nöjd efter värmningen, han tycke att hon var kanon fin.

  

Bakom vingen blir hon då påkörd och tar start galopp. Finner sej snabbt men hamnar 20 meter bakom fältet. Efter en kanon styrning från Ove så kommer hon i fjärde spår på upploppet och vinner galant på 15.7 !!!


Ove var grymt imponerad av henne...


WOOOOHHHOOOOO!!!!!!!

Vilken häst man har   


Vägen hem gick lätt.....

Av Marielle Vonkavaara - 8 maj 2010 18:51

I veckan har  jag haft hjälp av min stall kille, duktig är han...

  

 I dag när jag kom hem från jobbet låg alla utom ponnyn och vila i hagarna... var tvungen att fota lite dom var så söta ..

          

Nixon skyndade sej att kliva upp liksom Eva...

Av Marielle Vonkavaara - 5 maj 2010 15:42

Hade inte tänkt starta förän i slutet av månaden men men...


Ett bra lopp i alla fall, Ove A i vagnen för första gången. Han kom och pratade med mej i måndags och tyckte att Livi var en riktigt fin häst. Det blev spår 7 bakom bilen. Spännande som alltid   


Britt och Gullan blir resesällskap, trevligt som bara den, Umeå är inte det roligaste att åka till.


Veterinären har varit i dag och fixat Eva och Livis tänder. Båda hästarna var regält vassa.


Har även pratat med en gubbe som heter Erik i uppsala...han äger Nova Håleryd, Livis mamma. Hon hade nyss fått föl för tre dagar sen. Frågade lite om Nova, hon var ca 1.55 super snäll... de andra avkommerna var super snälla också. Så Livi måste ärvt sitt humör från sin far. Kanske att man köper en avkomma   

Av Marielle Vonkavaara - 3 maj 2010 17:39

 Jag slutar aldrig förvånas över Livi.....vilken häst hon är och vilken tävlingsindivid....


Hon har gjort 15 starter och 5 av dom har hon inte hamnat på pengar. I år har hon två 3e platser, en vinst, en 2a plats, en 5e plats och en utan pengar.  Hennes starkaste sida är att hon ger aldrig upp. I dag så låg hon i tredje spår och i dödens hela vägen, och hon kämpade som en galning. John var otroligt imponerad av henne. Hon hade rekord sen tidigare i år på 17.6 det sänkte hon till 15.2 i dag   

Det roligaste av allt är att det är min första start häst. Sen jag började tävla i juni 2009 så har mina hästar sprungit in pengar varenda månad. Så dom har betalat sitt tävlande helt själva   

      

Min hästskötare i dag   


I övrigt så gjorde Grabben ruskigt bra i från sej i dag och det blev en fin fjärde plats.

  

Lena värmde Grabben men vi var överens om att det faktiskt var Mats jobb   


I går hade jag min andra häst skötare i stallet...

  

Vilka duktiga flickor jag har...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards