stallvonkavaara

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR ALLA TRAV ÄLSKARE !!!!

Av Marielle Vonkavaara - 31 december 2009 17:28

Ja ni andra också, naturligtvis   


Ja hur ska man samman fatta året som gått?!?!


Året började ganska lugnt, vi hade mycke snö och träningen gick framåt. Livi började så smått gå provlopp. Med blandade resultat.  Siktade på kval i april, men det blev en mycket tjurig dam som blev bestraffad med två kval.

Sakt och gjort, lämnade henne hos Jesper R Nilsson i boden som efter två månader hade fått fason på henne. Första starten i min egen regi, min första start någonsin, ja då går hon och vinner   i vagnen satt Krister Söderholm, midnattstravet i skellefteå. Ja fy tusan vilken kännsla.


Sen har det fortsatt hon har inte gjort mej besviken. I Juli for då Bäbis till Jesper och hon klarade premiet galant den 1 oktober i Boden. En mycket stolt husse och matte. Jag kan inte med ord beskriva hur många gånger jag tänkt sälja henne då hon inte varit annat än besvärlig.

 Men det är bra att man har någon duktig att ta hjälp av. Jag kan säga ärligt att jag tror inte att det gått så bra med Livi och Bäbis, om inte jag fått hjälp av Jesper. Det hade tagit mycke längre tid i alla fall.....


I övrigt är jag väldigt nöjd mina hästar, de har sprungit in pengar varje månad sen jag började med tävlandet.  35900kr sen 20 juni.. så nåt måste jag ju göra rätt?! Och så har jag ju en himla tur med mina fina hästar också.


Jag fick ju äran att ta över Nixon i maj, nåt jag är otroligt glad över. Han har utvecklats enormt mycke. Vilken häst han är och han blir bara bättre ju fler starter han får i kroppen.


Nu ser vi framåt mot det nya året med ny häst, Eva, och så Bäbis kommande tävlingsår. Livi och Nixons fortsatta tävlande och så klart Gubben också.( In the mood)


Sen vill jag önska alla mina nära och kära travvänner lycka till ,det kommande året. Nu ska vi köra om alla nya miljoner som blir 2010, och hoppas att de stannar först och främst hos oss B-tränare. Vi är ju trots allt bara glada amatörer hela högen. Och vi kan ju inte vara riktigt kloka som satsar hela vårat hjärta och själ i det här...eller... men det är ju såååå roligt, eller hur?!?


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle Vonkavaara - Onsdag 3 april 14:08

Avslutade påsken med en skön timmes ridtur i skogen.

Av Marielle Vonkavaara - Söndag 3 mars 18:59

Det är vår i Småland.

Av Marielle Vonkavaara - Torsdag 22 feb 18:12

Då blir det stallmys.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2023 16:01

Mysig kvällstur med Alva och Freddy . Gott nytt år allihopa . ...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2023 17:48

Skön eftermiddag med Alva i stallet. Nu är sky inriden . ...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards