stallvonkavaara

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Så där ja..

Av Marielle Vonkavaara - 27 december 2009 15:00

Resan till Umeå var allt annat än trevlig, snöstorm och blåst. Tur att vi hade en redig bil...


Nixon skötte sej utmärkt blev 6a och tog lite kaffe pengar. Han var inte riktigt nöjd med banan. Han brukar inte bry sej men jag broddade upp han och det var inte riktigt bra så han tvekade. John vågade inte köra på han så att han inte skulle hoppa. Bra tänkt, skönt med bra kuskar som ser till hästen. 

Nixon har också åkt på mugg, från en dag till en annan så blossa det upp. Kan ha spökat för han också. Nu ska jag sluta med granngårdens mussli. Två av mina hästar har reagerat.


In the mood såg kanon fin ut i värmningen,  lite för hårt kan jag tycka så här i efter hand, men det är inte så lätt att veta. Jag lär mej hela tiden. Han skötte sej i loppet och var jätte fin efteråt också. Jag ville se hur han funkade nu med lite annan träning mm. Och jag är nöjd med det han gjorde igår. Men jag tror att vi ska satsa på kort distans. I alla fall ett tag fram över. Men man måste ju testa sej fram och se vad som passar för olika hästar. Det är bara att anmäla och hoppas att han kommer med då han har knapert med poäng.


Stort grattis till Ginala och Ingela Eriksson, vilken fin häst, guuud så kul. Även grattis till Real ås och Anna-karin och Johan, som blev 2a efter ett kanon lopp. Malin Gyllenäs häst Gigant B.F gjorde också ett kanon lopp och blev 2a.


Och vad mycke snö det har kommit, nu är det unghäst träning för heeela slanten..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marielle Vonkavaara - Onsdag 3 april 14:08

Avslutade påsken med en skön timmes ridtur i skogen.

Av Marielle Vonkavaara - Söndag 3 mars 18:59

Det är vår i Småland.

Av Marielle Vonkavaara - Torsdag 22 feb 18:12

Då blir det stallmys.

Av Marielle Vonkavaara - 28 december 2023 16:01

Mysig kvällstur med Alva och Freddy . Gott nytt år allihopa . ...

Av Marielle Vonkavaara - 19 november 2023 17:48

Skön eftermiddag med Alva i stallet. Nu är sky inriden . ...

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards