stallvonkavaara

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Marielle Vonkavaara - 2 december 2009 12:28

I går kväll var en underbar kväll, massor med snö och -10 grader :)

Fick alla hästar tränade. Börjar fundera om det är nåt fel på Nixon....hur mycke man än tränar så tycker han det är skit kul och han blir ALDRIG trött!! Det spelar ingen roll om du kör eller rider, galopp eller trav. Han är en maskin!

Hur som helst så gick han med Livi igår, båda var kanon fina. Livi har bytt foder i våras och hon har haft mugg till och från sen hösten 2008. Jag har provat ALLT. Zinksalva, sprukna hälar salva mm. Nu blev jag less och köpte örter för hudproblem plus att jag böt foder igen till havre och korn. Muggen blev bra på tre dagar. Jag tor att hon inte tål majs.

Livi är också en träningsmaskin, det är därför som hon får träna med Nixon. Mina hästar rids otroligt mycke, hade jag bara kört så hade inte Nixon fått gå med henne då jag tycker att hästarna ska vara jämm lika och att nordisar ska inte träna hårt med blodingar.

Men som igår då vi red galoppintervaller, Livi springer knappt i från Nixon. Han är otroligt rapp i benen. Och så har han så himla lätt för sej. Ser absolut inte ut ens som en nordis.

Gammel farbrorn fick var träningskompis åt Bäbis, hon är då helt orädd för allt, det gick jätte bra. Och gubben fick ett träningspass med tungvagnen.

Alla hästar var super fina :)


I dag väntar jag på veterinären, om han kommer, ska vaccinera hästar och kastrera lill katten.

Tycker att det är himla bra att vaccinations obligatoriet infördes. Kanske vi slipper isolerade travbanor. Plus alla hästar som fått följd sjukdommar och halsproblem.


Fick en bra länk från B.L igår, där var det jätte fina norska hingstar :)

(Följ länken på kommentaren från förra inlägget)

Presentation


Välkommen till Stall Vonkavaaras blogg...

Gästbok

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards